Större shablonbild

Bokföringsbyrå i Sollentuna

Söker du en bokföringsbyrå i Sollentuna? Vi finns i fina lokaler i Sollentuna och erbjuder bokföring för ert företag. Till oss är du välkommen när du behöver en bokföringsbyrå i Sollentuna.

Anlita bokföringsbyrå i Sollentuna

Med årens lopp har vi fått stor erfarenhet av redovisning för företag i Sollentuna.

När ni anlitar oss som er bokföringsbyrå i Sollentuna ser vi till att underlätta ert arbete i er egen verksamhet så att ni kan fokusera på det som ni behöver göra.
Istället för att ägna er tid åt redovisning av er ekonomi, bokföra allt som sker i er verksamhet, kan vi göra det åt er. För att du ska få ägna dig åt det viktigaste; ditt företagande – erbjuder vi oss att sköta din bokföring i Sollentuna.

Vill du kapa onödiga kostnader?

Vi har en mycket god förståelse för de olika villkor som företagare kan ha att förhålla sig till, och förstår att ägna sig åt bokföring kan ta mycket av din tid, vara både ”trist och tråkig”, men det är det inte för oss. Om du känner att det tar för mycket av din dyrbara tid, så arbetar vi gärna med detta, – att göra den “trista” och “tråkiga” bokföringen åt er.

Som du förstår är detta ingen tung börda för oss, utan något som vi brinner för. När det kommer till bokföring i Sollentuna åtar vi oss gärna er löpande bokföring så varför inte låta oss ta hand om den åt er?

Detta kan vi erbjuda dig:

  • Ansvara för attesterade leverantörsfakturor.
  • Bevaka kundfodringar så att de betalas i tid.
  • Sköta er lönehantering och betala inkomstskatt, arbetsgivaravgifter, semesterutbetalningar, sjuklöner med mera.
  • Ta hand om rapportering för statistik till försäkringsbolag och myndigheter.
  • Skapa förenklade rutiner som underlättar ert eget företagande och verksamhet.
  • Införa smarta processer för er ekonomiska administration.
  • Anpassa kontoplan för att ge rätt beslutsunderlag
  • Bygga upp system för effektiv, intern kontroll för ert företag.

Fråga oss gärna om råd!

Vill ni veta mer om bokföring, redovisning, avstämningar, rapporter eller hur ni kan kvalitetssäkra er ekonomiska administration? I så fall arbetar vi gärna som er bokföringskonsult.

Om ni är intresserade så kan vi besöka er verksamhet och ge goda förslag på hur ni kan förbättra er bokföring, kontoplan, redovisning från bokföring och analys till löpande bokföring.

Vi kan skapa goda rutiner för ert företag som förenklar ert arbetssätt och frigör tid åt er så att ni ska kunna driva er verksamhet mer effektivt.

Då anpassar vi våra tjänster så att ni får största möjliga hjälp gällande bokföring, ekonomisk administration och bokslut. Om ni behöver det, kan vi även ta hand om era deklarationer som ska in till Skatteverket och kan hjälpa er med att planera det ekonomiska arbetet i framtiden så att ni kan göra ett mer rättvist bokslut, som motsvarar de krav som ställs på bokslut, enligt god redovisningssed.

Vi kan även hjälpa er med:

  • rådgivning för en enklare bokföring
  • hantera attesterade leverantörsfakturor
  • bevaka kundfodringar
  • prognoser för in- och utbetalningar
  • planering av likviditet
  • sköta lönehantering
  • räkna ut och redovisa skatter och avgifter
  • sköta om er rapportering för statistik till försäkringbolag och myndigheter

Intresserad?

Skicka in ditt namn och telefonnummer så hör vi av oss och berättar mer om hur Metric Accounting kan hjälpa ditt företag.

Tom Wickström

VD, Bolagsspecialisten Stockholm AB

Johan Alanko

Great Deals & Alanko AB

MD, Alexey Zayashnikov

Breakwater Consulting AB

“Sedan vi börjat vårt samarbete med METRIC har vi fått ordning och reda på våra papper, rapporter i tid varje månad, plus bra tips och information om vad vi måste göra för att uppfylla våra branschkrav, sköta vår bolagsförvaltning och lämpliga nivåer för aktieutdelning.”

“Jag har drivit eget konsultbolag sedan 2012. METRIC hjälpte mig med uppstarten av bolaget och har fungerat som extern ekonomiavdelning hela tiden sedan dess. De ger mig alltid snabb hjälp och har ordning och reda. Deras proffsighet gör att jag helt och hållet kan fokusera på det jag själv är bäst på – att leverera till mina kunder.”

”Being a client of METRIC, I can only highly recommend them and their professional services, which are fairly priced and timely performed. As well as Edith Lau is doing a great job and always helpful.”

Vanliga frågor

Ni har bytt namn, hur påverkar det mig?

Kommer jag få en ny kontaktperson?

– Nej, ni kommer jobba vidare med samma konsult som tidigare.

Kan jag fortsätta använda samma e-post och telefonnummer som innan?

– Ja, men på sikt kommer de gamla mailadresserna fasas ut, men du kommer få information i god tid innan.

Förändras mitt uppdragsavtal med byrån?

– Innehållet kommer inte förändras, men vi kommer skicka ut uppdateringar med nya namnet pö om pö, dels för att vår branschorganisation har det kravet men också för att du ska vara tydligt för dig som kund vem du samarbetar med.

Hur lång tid tar det att bli kund hos er?

Om du inte redan idag har hjälp av en annan byrå så tar det ca en vecka 5 minuter att bli kund hos METRIC. Vi är bara ett samtal eller mail bort för att ni ska kunna komma igång med er redovisning hos oss. Om du idag är anknuten till en annan byrå är det er överenskommelse som styr när du kan byta till oss. Vi hjälper till i den övergången och tar kontakt med er befintliga byrå och samlar in all nödvändig information för att gör det så enkelt som möjligt för dig.

Jag behöver starta ett AB, hjälper ni till med det?

För många är det krångligt att starta ett AB, ofta väljer man därför ett lagerbolag. Det man inte vet om är att det är lika många steg att fullfölja oavsett om man startar bolaget helt själv eller köper ett lagerbolag. Låt oss hjälpa dig med registrering hos Bolagsverket tills dess att du ställer ut din första kundfaktura. Det blir både billigare och effektivare. Det är många steg på vägen, men vi stöttar dig under hela processen och ser till att det blir rätt från början.

Jag behöver bara hjälp med redovisning, går det?

Behöver du bara hjälp med redovisning och ingenting annat så stöttar vi dig med just den tjänsten, vi hjälper flera kunder med bara utvalda delar av ekonomiarbetet men även med att vara hela deras ekonomiavdelning; vi skräddarsyr våra tjänster efter ditt behov.

Jag har precis startat ett företag, hjälper ni mig hela vägen?

Om du precis startat ett företag har du säkert många frågor, vi kan hjälpa dig med registrering hos Skatteverket, formalia på din kundfaktura, bolla frågor, komma igång med redovisning, och beräkna lön. Precis alla de tjänster som du behöver kan vi erbjuda, du väljer själv hur du vill använda oss.

Mer tjänster från Metric Accounting

Revision

De flesta ser revisionen som ett nödvändigt ont, men företagets årsredovisning är oftast den första finansiella informationen som externa intressenter tar del, den offentliga revisionsberättelsen är därför ett viktigt kvitto för bolagets ekonomiska hälsa.

Validerat beslutsunderlag för banker och investerare
Kvitto på att företaget sköter sin verksamhet
Trovärdighet för läsaren - Trygghet för företaget
Läs mer om Revision

Affärsrådgivning

För många företag är vi så mycket mer än ”bara siffror”. I vårt arbete lägger vi stor vikt vid att analysera företaget. Vi gör det genom att se till helheten, d.v.s. produkter, människor, lönsamhet, kvalitet i ekonomisk information och rapportering. På så sätt kan vi guida dig till en bättre affär.

Stöd i beslut
Nulägesanslys och framtidsmål
Din partner i företaget
Läs mer om Affärsrådgivning

Lön och HR

Medarbetaren är företagets viktigaste resurs, vi hjälper er så att lönehanteringen blir helt rätt, lagenligt och i tid, men det är bara början för oss. Vår styrka ligger i vår starka kompetens i att både förbättra processen men också att vara en partner i alla frågor som rör ersättning och avtal för er personal. Allt för att du ska kunna fokusera på att driva din verksamhet.

Rätt lön i rätt tid
Tidseffektiv och smidig hantering av underlag
Eget Lönekontor oavsett storlek på ditt företag
Läs mer om Lön och HR

Internationellt

Företagets marknad och omvärld är idag gränsöverskridande. Vi hjälper dig att etablera dig utanför Sveriges gränser, antingen genom vår systerbyrå Balanco som har närvaro i flera länder eller genom en av våra många samarbetspartners.

Samma engagemang utanför Sveriges gränser
Etablering i Sverige? Vi hjälper dig hela vägen
Din partner oavsett världsdel
Läs mer om Internationellt

Besöksnäring

För att bedriva en lönsam verksamhet inom besöksnäring idag så behöver man utöver att erbjuda en extraordinär upplevelse också kunna navigera bland system, kopplingar mellan systemen, myndighetskrav som ändras från en dag till en annan p.g.a. Coronapandemin.

Stor erfarenhet av marknadens alla system/appar/progam
Vi kan Kollektivavtalet för Hotell och Restaurang
Är du i Kontantbransch? Inga problem, vi jobbar gärna med dig också!
Läs mer om Besöksnäring